Openbaar onderwijs

De Tandem is een openbare basisschool. Het openbaar onderwijs gaat niet uit van een bepaalde levensovertuiging, maar is geworteld in onze samenleving. Onze maatschappij wordt gevormd en gekleurd door een levendige diversiteit aan meningen en opvattingen. Onze school wil hier een afspiegeling van zijn.

Daarom zijn alle kinderen welkom en staat De Tandem open voor alle kinderen ongeacht levensovertuiging, godsdienst, politieke gezindheid, afkomst, geslacht of seksuele geaardheid en is er op grond daarvan wederzijds respect voor elkaar.

Daarom wordt er op De Tandem aandacht besteed aan de normen en waarden van de Nederlandse samenleving en betrekt de school interne en externe betrokkenen actief bij het schoolbeleid.

Dit betekent voor obs De Tandem dat:

We aandacht hebben voor de levensbeschouwing en maatschappelijke waarden, zoals die leven in Nederland, met onderkenning van de betekenis van de verscheidenheid van die waarden.

Wij als school toegankelijk zijn voor alle kinderen, zonder onderscheid van godsdienst of levensbeschouwing.

Wij onderwijs geven met eerbiediging van ieders godsdienst of levensbeschouwing.

Samengevat: wij zijn als openbaar onderwijs pluriform en algemeen toegankelijk.